Selasa, Januari 26, 2010

Aiman oh Aiman

Mengenal abjad Aa. Hasil kerja murid saya

Murid lain mudah sahaja mengenal abjad Aa. Semua murid berumur 5 tahun yang seramai 3 orang sudahpun menguasainya...tapi Aiman yang berumur 6 tahun masih terkial-kial, terpinga-pinga. Adakala menguji kesabaran saya. Dari pemerhatian saya Aiman mungkin mengalami masalah pembelajaran kerana tidak sampai beberapa saat huruf A disebut, dia sudah lupa. Apapun saya akan cuba lagi untuk membuatkan Aiman mengenal abjad ini. Esok saya akan pasak ingatan Aiman lagi.
Nota:
Bahan di atas merupakan sebahagian latihan mengenal abjad yang saya buat sendiri. Saya seronok menyediakan bahan-bahan ini kerana murid saya juga seronok menyiapkan tugasan yang diberi. Bagi saya pemilihan gambar amat penting untuk menarik minat kanak-kanak seawal usia prasekolah.

Tiada ulasan:

Worksheets