Jumaat, Februari 01, 2008

Rekod Mengajar

Assalamualaikum,
Ramai di kalangan rakan guru yang sering bertanya bagaimana cara untuk menyediakan rekod mengajar prasekolah sama ada menggunakan buku persediaan atau di dalam bentuk fail... inilah jawapan yang boleh saya berikan. Memandangkan kecanggihan dunia IT sekarang dan berpegang kepada prinsip "work smart" saya lebih suka menyediakan rancangan pengajaran harian saya dalam bentuk bertaip. Saya telah membina fail di folder komputer dan ianya akan diulang cetak setiap tahun dengan menambah maklumat lain sekiranya perlu. Saya juga telah menyimpan semua rancangan pengajaran harian dalam bentuk CD yang mudah dibawa ke mana-mana. Rancangan pengajaran saya ada dalam dua bentuk iaitu hard copy dan soft copy. Kenapa? Inilah jawapannya.... Sila klik gambar untuk melihat dengan lebih jelas. Semoga pertanyaan anda akan terjawab di sini. Selamat bertugas.

Tiada ulasan:

Worksheets