Rabu, Februari 04, 2009

Keluarga

Assalamualaikum
Minggu ini temanya ialah Keluarga. Kanak-kanak melukis gambar keluarga masing-masing. Biasanya kanak-kanak akan memberi alasan mereka tidak tahu melukis. Alahai... takkanlah cikgu kena lukiskan satu persatu. Ada yang suka melukis di meja dan ramai juga yang suka melukis di lantai sambil meniarap. Apa yang penting kerja beres.

Kerja sambil menonggeng pun jadi.

Sofea (6 tahun) sedang berfikir gambar siapa yang patut dilukis lagi.

Nadzirul, Amirullah dan Quzairy sedang menyiapkan tugasan mereka

Harith (6 tahun) tekun melukis

Walaupun temanya keluarga, saya masih mengulang tentang anggota badan. Ia sebagai pengukuhan. Lucu juga bila saya menyatakan yang saya mahu murid-murid membuat persembahan di dataran kejat sewaktu perhimpunan mingguan. Mereka sangat teruja sekali. InsyaAllah saya akan minta guru bertugas mingguan untuk membenarkan murid-murid saya mempersembahkan bakat mereka kelak. Lagu yang mereka nyanyikan adalah:

Put your hand up
Put your hand down
Put your hand up
And shake, shake, shake.

This is my eyes,
This is my nose
This is my mouth
And yum, yum, yum.


Tiada ulasan:

Worksheets