Rabu, November 17, 2010

Rakaman Untuk Web TV Dewan Bahasa dan Pustaka

Assalamualaikum
Lama juga tidak menulis di sini. Saya agak sibuk kebelakangan ini apatah lagi sesi persekolahan pun sudah hampir sampai ke penghujung tahun. Pada 10 November 2010 saya telah dihubungi oleh Puan Maznun Arifa selaku pengurus projek cd interaktif Cerlang Minda Prasekolah. Beliau telah memaklumkan dan meminta persetujuan saya untuk diwawancara oleh krew webtv Dewan Bahasa dan Pustaka. Saya agak terkejut di peringkat awal kerana projek kami sudah 4 tahun berlalu. Bahan-bahan catatan skrip entah ke mana saya simpan kerana rumah saya telah dilanda banjir. Jadi terpaksalah mencari bahan-bahan lain untuk dijadikan sumber. Mujur bahan-bahan yang telah siap telah saya cetak terlebih dahulu.

Tak perlu panjang lebar... jom tengok sesi pertama proses rakaman dijalankan. Lokasinya di rumah baru saya di kampung.

Encik Sham sedang menyediakan lampu dan set kamera.

Encik Adnan selaku pengarah rakaman sedang berbincang dengan Encik Sham sambil diperhatikan oleh ayah saya.

Encik Sham sedang mencuba sudut penggambaran yang sesuai.

Encik Adnan memberikan panduan supaya proses rakaman lancar dilaksanakan.

Puan Maznun membantu saya memakai mikrofon

Kami perlu berbincang untuk memastikan perjalanan rakaman berjalan lancar.

Setiap soalan telah dicatat di komputer untuk kelicinan program.

Sesi wawancara sedang dijalankan.

Berehat sebentar sambil berposing.

Kami makan mee kari semasa rehat sebentar.

Suami saya turut diwawancara kerana beliau juga adalah penulis kedua dalam cd ini.

Akhir sesi untuk hari ini kami bergambar kenangan bersama krew dan kedua orang tua saya.

Tiada ulasan:

Worksheets