Isnin, Ogos 17, 2009

Shape Book

Assalamualaikum
Saya telah menemui bahan-bahan shape book pattern ini. Hanya klik gambar beruang yang comel di bawah ini untuk mendapatkan gambar yang disediakan. Apa lagi jomlah tambah koleksi bahan di kelas anda.

Berikut adalah bahan yang boleh anda dapati. Maaf kerana saya tidak dapat membuat pautan setiap satu dari bahan di bawah kerana komputer saya malam ini terlalu perlahan. Geram betul. Saya sudah puas menaip tapi pautan pada pencetak pun hidup sejak tadi. Geramnya.... grrr....grrr....grrr
* Apple
* Barn
* Baseball Diamond
* Bell
* Bread Slice
* Child
* Circle
* Emergency Vehicle
* Fish
* Flower 1
* Flower 2
* Garden Gate
* House
* Ice-Cream Cone
* Kite
* Ladder
* Lion
* Menagerie
* Minivan
* Mirror
* Mittens
* Moon
* Nest
* Rainbow
* Raindrop
* Shell
* Sock
* T-shirt
* Taxicab
* Ticktacktoe
* Tooth
* Train Car
* Train Engine
* Treasure Chest
* Umbrella

Apakah kegunaan shape book ini?
1. Boleh gunakan untuk membuat aktiviti menulis
2. Boleh jadikan ia sebagai template kolaj
3. Boleh dijadikan sebagai buku mini

Pendek kata anda hanya perlu kreatifkan minda untuk membuat apa sahaja aktiviti menggunakan bahan ini. Latihlah minda anda selalu kerana saya pasti anda mampu melakukannya apatah lagi bagi guru-guru muda. Kalau saya guru yang sudah hampir mencecah usia 50 tahun ini mampu melakukannya kenapa tidak anda. Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Worksheets