Saya suka blog ini

Khamis, Julai 02, 2009

Cadangan Kursus

Assalamualaikum
Malam ni tak tau nak tulis apa. Beberapa hari lepas aku terbaca tentang kursus yang dianjurkan oleh PPD Petaling Perdana di bawah pimpinan rakan sekuliah semasa di Universiti Malaya dahulu, Cik Zaiton Arshad. Menarik juga bila membaca kisah kursus yang telah dianjurkan. Ramai juga rakan-rakan di daerah ini mengeluh kerana kami ni jarang bertemu. Kalau ada kursus pun bila dah hujung tahun. Di sini kami jarang bertemu. Kalau ada program pun tidak sempat nak beramah mesra. Alahai.

Aku seronok baca inisiatif Cik Ton buat kursus. Cuba tengok entri ni...

P5130545

P5130548

P5130552

P5130549

Kursus ini telah diadakan di Dewan Sk. Dato’ Onn Jaafar pada 16 Mei 2009 (Rabu) yang dihadiri oleh semua guru prasekolah daerah Petaling Perdana. Kursus pendek ini dikendalikan oleh dua orang perunding imej professional daripada Sweet Advancement Centre Sdn. Bhd iaitu Angelene Chong dan DJ Ong.

Kalau dulu-dulu aku suka adakan kursus:

1. Memasak

2. Big Book

3. Membuat tayangan slaid guna power point

4. Buat bahan bantu mengajar

5. Bengkel dwi-mingguan

6. Buat puppet

Tapi itu semua kenangan lama. Alangkah seronoknya kalau ada pertemuan seperti dulu kerana kami menjadi sangat rapat antara satu sama lain begitu juga dengan pembantu pengurusan murid. Sekarang aku sendiri pun tak kenal guru-guru di daerah sendiri kecuali yang rajin telefon aku. Bilalah agaknya nak pergi kursus ni? Ramai kawan-kawan asyik dok tanya kat aku. Hish nak jawab apa? Bukan aku yang bertanggungjawab untuk buat kursus. Apapun aku suka nak mencadangkan kursus-kursus macam kat bawah ni. Hehe...kursus yang aku memang minat.
1. Penggunaan komputer - Paint - untuk edit gambar.
2. Permainan kanak-kanak
3. Mencipta lagu kanak-kanak
4. Shared-reading
5. Kraftangan
6. Fingerplay

0 ulasan: