Khamis, September 03, 2009

All About Me

Assalamualaikum
Hari ini murid-murid belajar tentang All About Me. Sebenarnya tema ini diulang semula supaya murid-murid dapat memahami dengan lebih mendalam tentang diri mereka di dalam Bahasa Inggeris. Mereka membaca petikan Who Am I dari laman web :
sebagaimana yang telah dibuat semalam. Petikan ini mengandungi: 25 unique words: a, am, are, black, blonde, blue, boy, brown, eyes, face, girl, hair, have, I, is, like, look, me, my, pajamas, red, skin, this, who dan yellow.
Saya telah mencetak lembaran kerja di atas untuk kanak-kanak menulis semula apa yang telah mereka fahami tentang diri mereka. Lembaran kerja itu telah di bahagikan mengikut jantina kanak-kanak. Aktiviti diteruskan dengan permainan mencari perkataan yang betul untuk disesuaikan dengan gambar sebagaimana di bawah.

Seronoknya melihat kanak-kanak berinteraksi dengan perisian ini. Bagi kelas-kelas yang tiada talian internet, cubalah dapatkan broadband stick yang boleh dibawa ke mana sahaja. Berbincanglah dengan guru besar anda untuk memohon menyewa talian portable broadband menggunakan duit majlis permuafakatan kelas. Hanya RM50 sahaja jika mendaftar dengan Celcom. Kalau tidak mendapat kerjasama pentadbir, anda sedekahkanlah sedikit wang gaji anda demi kebajikan murid-murid. Yalah... mudah-mudahan rezeki yang kita dapat itu semakin diberkatiNya. Insya-Allah.

Tiada ulasan:

Worksheets